Dificultate în transmiterea indexului

Dacă nu poți transmite indexul asigură-te, mai întâi, că ai bifat pașii următori.

Cum procedezi când nu poți transmite indexul?

  1. Verifică dacă ești în intervalul în care poți transmite indexul
  2. Alege un canal potrivit de transmitere a indexului pentru energia electrică
  3. Alege un canal potrivit de transmitere a indexului pentru gazele naturale
  4. Află care este codul Electel sau Gaztel
  5. Nu e nevoie să transmiți indexul dacă ai un contor inteligent conectat în rețea

Verifici dacă ești în intervalul în care pot transmite indexul

Ai la dispoziție 10 zile în care poți să transmiți indexul contorului tău, înainte că noi să îți emitem factura de energie. Este perioada în care tu ne transmiți valorile înregistrate de contorul tău, iar noi le înregistrăm în sistemele noastre informatice, totul în strânsă legătură cu procedurile distribuitorului tău.

Găsești perioada exactă în care poți transmite indexul chiar pe factura ta, alături de codul Electel sau Gaztel (pe pagina facturii tale: pagina 2 – Serviciu Universal; pagina 3 – Piață Concurențială).

Știi care este codul ElecTel sau GazTel?

Codul ElecTel sau GazTel, util pentru înregistrarea indexului, îl găsești pe a doua sau a treia pagină a facturii. Este un cod unic, care nu se schimbă în timp.

Nu e nevoie să transmiți indexul dacă ai un contor inteligent conectat în rețea

Dacă ai instalat un contor inteligent la locul de consum al energiei electrice, integrat în sistemul de măsurare inteligentă, înseamnă că el transmite automat informații în mod securizat către distribuitorul tău de energie electrică. Astfel noi, furnizorul tău, putem emite facturile în funcție de consumul tău real de energie electrică.

Datorită acestui contor integrat în sistemul de măsurare inteligentă, nu mai este nevoie să transmiți periodic indexul autocitit.

Documente utile